Gabba är en modevara, som har rå attityd och läcker kvalitet. Gabba designar modekläder som är nya utan att vara flashiga. Gabbas syfte är att fungera som en exklusiv bas i garderoben, där du enkelt kan mixa ihop dagens outfit.
NY PUST TILL GARDEROBEN
Det första spadtaget till modescenen Gabba blev taget 1983. För mer än 20 år tillbaka i modehistorien, sökte Gabba grundläggarna , Karen och Ole Madsen, efter nya utmaningar. Karen och Ole kände att danska modekläder till unga hade förlorat sin 'touch'. Det fanns för många billiga och dåliga modeartiklar, enligt dem. Därför ville de skapa något nytt och annorlunda, så föddes märket Gabba.
De skapade Gabba, ett klädmärke som inte blint följer de senaste 'trends' men som själva är med till att skapa dem. Gabba skulle vara ett klädmärke med en personlighet. Gabba har därför en slogan som lyder "Personal clothes for personal people."
SIMPEL DESIGN, STORT NAMN
Historien om Gabba har inte bara varit en dans på rosor. Efter en explosiv och stabil växt så mötte firman en kris. I mitten av 90-talet var firman nära att stänga ner sitt äventyr. Gabba lyckades dock genom nytänkande att ta sig ut ur krisen. Idag är Gabba mer populärt än någonsin och sällskapet omsätter för mer än 50 miljoner om året.
Intresset för Gabba finns inte bara i Danmark. Gabba ligger runt i olika modebutiker över hela Norge, Sverige, Finland, Belgien och Holland. Gabba kommer ut med 4 kollektioner årligen av både dam och herrkläder. Herrkollektionen har dock upnått större popularitet.
GABBA har den filosofin att varje modeplagg ska gå att använda ihop med andra brands. Du behöver inte vara klädd i Gabba från topp till tå för att få det bästa utav det. Gabbas kläder är exklusiva och läckra som basisvaror till dina outfits. En bas som kan sammansättas med det mesta.