2trendy returportal

Här ska du skapa din returärende.

När ska du skapa ett returärende?


● Om du vill returnera hela eller delar av din beställning
● Om du behöver byta
● Om du har en reklamation, dvs. en produkt som har gått sönder eller inte fungerar som avsett


Logga in till vänster genom att använda ditt ordernummer (ex. SO1000950233)  och ditt telefonnummer/e-postadress

Om du inte kan logga in med ditt ordernummer, kan du också använda ditt referensnummer som du har fått i ditt "Trackingmail".


Behöver du hjälp?

Om du har problem med att logga in eller har andra frågor kan du skriva till vår support på: support@2trendy.dk


OBS:

Om varan har förlorat värde och detta beror på att du har använt den på ett annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion, kan du endast få tillbaka en del av köpesumman. Om de ursprungliga etiketterna har tagits bort från varan betraktas varan som använd och av försämrat värde. Beloppet du kan få tillbaka beror på varans handelsvärde, och i vissa fall kan det innebära att du endast kan få tillbaka fraktkostnaderna.
För en fullständig översikt över våra villkor och regler hänvisar vi till våra handelsvillkor


Kryssa i retur och tryck på Nästa.

Kontrollera dina uppgifter!

Var god och kontrollera om alla uppgifter vi har om dig är korrekta.
Om det finns fel i dina uppgifter kan det leda till fel i leveranser och kommunikation.

Fyll i kryssrutorna för vilka varor som är relevanta för ärendet och välj sedan den anledning som bäst passar din retur.




Du är alltid välkommen att själv skicka din försändelse till oss.

I det fallet tar vi INTE ut en avgift för att hantera din retur.

Det kommer dock oftast att vara en dyrare lösning än de vi kan erbjuda nedan, eftersom vi har egna fraktavtal och samtidigt betalar en del av returfrakten.
OBS: Det kostar 49 kr i fraktavgift att använda någon av de två nedanstående metoderna för din retur. (Reklamationer undantagna)



1. Om du har fått din försändelse levererad med PostNord:

Här kan du ladda ner din returfraktsedel via länken. Du kommer också att få returfraktsedeln via e-post.

Din returfraktsedel sätter du helt enkelt på din försändelse och lämnar in den på ditt närmaste paketutlämningsställe.



2. Om du har fått din försändelse levererad med Budbee:

Gå till din order i Budbee-appen och klicka på "beställ retur".

Du kan välja att få din försändelse hämtad vid din dörr eller lämna in den i din närmaste Budbee-box.

Om du väljer en box kommer du att få en pinkod från Budbee och ha två timmar på dig att lämna in din retur i boxen. (Om du av någon anledning inte hinner inom de två timmarna kan du helt enkelt boka en ny tid i appen.)


Ditt returärende har nu skapats.

Bifoga vänligen en lapp med ditt ordernummer i ditt returpaket.

Vi rekommenderar att du skickar tillbaka varan i originalförpackningen. Om den ursprungliga förpackningen saknas kan det eventuellt leda till en värdeminskning av varan.
Vårt mål är att hantera alla returpaket samma dag som vi mottar dem på vårt lager.

Efter att ditt returärende har behandlats kommer du att få ett mail om detta. Det kan ta upp till 2-5 arbetsdagar efter att vi har behandlat din retur innan du får din återbetalning.

- Om du har gjort en retur kommer du att bli krediterad när vårt lager har mottagit och hanterat ditt paket.

- Du kommer att höra mer från oss om du har gjort en reklamation.